Dacă viața ar putea fi împachetată, locul ei ar fi între paginile acestui volum.
Versurile despre iubire și speranță, dar și cele dedicate persoanelor dragi, compun un tot unitar complex, ridicat la rang de artă de măiestria poetului.
Silviu Bacuiani introduce cititorul în lumea sa, compusă din apogeul trăirilor sale, în care emoțiile reprezintă importante instrumente creative.
În acest volum de versuri sunt trăirile poetului, care se aștern ca picăturile de rouă pe papirusul liricii românești, ilustrând, cu lux de amănunte, de cele mai multe ori, tot ceea ce îl înconjoară; absolut orice se află la un moment dat în preajma sa, constiuie o sursă inepuizabilă de inspirație și poate suferi o schimbare, printr-un proces lent de metamorfoză, devenind muza unică și venerată.
Inspirat din întâmplări paranormale reale din viața autoarei, romanul urmărește viața Melissei, care este convinsă că este urmărită de o suită de diavoli care vor să o transforme și pe ea într-o astfel de ființă malefică.
O dragoste intensă, obsesivă a eroului principal pentru o frumusețe de femeie, dar cu o neimplicare sufletească care în cele din urmă, distruge. O dragoste ca „o cafea amară”. (Mircea Trifu)
A Voyage to Capricia, Gulliver's "last" voyage to an "unknown" island. This is not only an exploration of a geographical space, but also a time travel. Capricia synthesizes the technical benefits of the presentday, as well as the moral vices typical to a corrupt society.
Măsurători, cauze și tratamente complementare pentru 100 de boli și tulburări importante. Practică terapeutică de peste 30 de ani în tratarea acestora a dr. Ovidiu-Dragoș Argeșanu, împărtășită acum în acest ghid extins pe 480 de pagini.
Aforismele toltece sunt relativ scurte, dar foarte concise rezumate de
adevăruri înlăuntrul altui adevăr – fiecare aforism fiind ca o ceapă cu
un număr infinit de straturi – fiecare strat conținând o expresie mai
adâncă și, prin urmare, mai profundă a adevărurilor conținute în el. În
consecință, aforismele toltece încapsulează literalmente vaste cantități
de cunoaștere toltecă care au fost distilate și condensate în formate
mărunte, unele conținând doar o mână de cuvinte.
Satira a reprezentat, încă din antichitate, o formă literară des întâlnită în creațiile literare. Datorită caracteristicilor sale stilistice, autorii operelor în care acest stil a fost inclus, au putut aborda teme referitoare la ironizarea fie a unor comportamente individuale, fie a slăbiciunilor unei anumite societăți.
"Viața satului" tratează, în cele două părți ale sale ("Ograda cu gâște)" și "Ionică și Mărioara"), aspecte referitoare la lacunele societății contemporane autohtone, dar cuprinde și elemente ce evidențiază dragostea, sub toate formele acesteia.
Protagoniștii dețin însușiri bine definite, putând fi cu ușurință înlocuiți de personaje din existența colectivă.
Poeziile, pe lângă doza ironică aferentă, conțin elemente umoristice ce ajută la parcurgerea facilă a celor 45 de poezii gândite maiestuos de Silviu Bacuiani.
Povestirile din Cetatea Morgana... sunt realiste, fantastice, horror, distopice, science-fiction și iar realiste. Și toate la un loc. O serie Twilight pe hârtie, cu toate ingredientele și condimentele. Pentru că, odată scufundat în lumea lor, mintea creează instantaneu atmosfera în cele mai mici detalii, conturează personajele, trăiește momentele. Atât de bune sunt... Marian Truță le creionează și conduce magistral!
Se spune că din trăirile cele mai intense se nasc operele de artă așternute pe hârtie. Pierdută fiind printre slovele izvorâte din simțămintele lui Silviu Bacuiani, m-am identificat cu multe dintre situațiile redate, resimțind, parcă, emoțiile acestuia, dar și durerile sau năzuințele care îmbracă literele prezente între file.
Maniera de exprimare a poetului reflectă o sensibilitate aparte, ce pătrunde în conștiința oricui îi descoperă scrierile, cuvintele pe care și le-a smuls din suflet devenind adevărate ode închinate vieții.
Avem în față o prezentare erudită și în același timp accesibilă, prezentare care merită să atragă atenția unui public intelectual fără a fi specializat în istoria artelor. (Victor Velculescu)